Cinderellah Story's
Dunia semakin tua ♥
Saturday, November 20, 2010 @ 8:30 AM | 0 Comment [s]

Isu ini saya ambil dari MJ solusi isu 19. Sape sape ade baca. Tak yah nak kutuk aku copycat pulak. haha. aku saje jea nak tulis isu ini , ye la orang skrg. apatah lg, remaja skrg suke gile baca buku yang tak berfaedah. Seperti mangga laa, klik laa, epop laa, remaja laa. bnyk lg arr. Aku laa tue, haha. Aku mmg suke gilee tgk mjlh epop. Tapi jangan terlalu taksub. Jangan disanjung sanjungnye majalah tue. sekadar minat dan baca sahaja jadilaa. Tue pun dapat laa sket dosa sbb bazir duit beli mjlh tue n bazir masa. HAHA.

oke. back to the title. Apa maksud dunia semakin tua nie? Begini , mksdnye hari kiamat semakin dekat. dekat dekat laa tue. aku pun bukan cerdik plus bijak. haha. kenelah banyak membaca baru otak semakin maju. oke stop membebel. Pernah tak korg dgr cete pasal si sandi? Nak tau cete lebih lanjut. tgk lawan web nie , inilah Jaman edan: Balita sudah pandai ngerokok dan mencarut . korang mesti tekejut. takde laa sampai pengsan. Kalau nak pengsan jugak, tak payah tgk. senang cte? haha. aku yang baca pun tak percaya budak sekecil 4 tahun dah pandai merokok, melakukan maksiat. Astagfirullah, na’udzubillah min dzalik. semoga dijauhi dari ahli keluarga. Amin.

antara petanda petanda hari kiamat , banyak kemaksiatan berlaku, bencana alam banyak berlaku, ramai perempuan dari lelaki dan sebagainya. Daripada Anas bin Malik berkata, Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud : Hari kiamat itu tidak akan datang selagi masih terdapat di muka bumi ini orang yang beriman kepadaNYA. lihatlah sekarang, berapa ramai umat islam, remaja islam sudah keluar dari islam(murtad)? betapa ramai umat islam melakukan zina atau maksiat? betapa ramai umat islam melahirkan anak luar nikah? betapa ramai bayi bayi yang tidak berdosa dibuang dimerata rata tempat? Cuba ulang kaji sedikit ttg 'betapa betapa' ini.

Di indonesia , sudah menjadi lali dengan berita gunung merapi. Apa yang akan terjadi jika berlaku di Malaysia? Lali jugak kah. Atau banyak umat islam bertaubat kepada ALLAH. banyak bencana bencana berlaku tetapi mengapa masih ada lagi yang melakukan laranganNYA. dua nasihat dari ALLAH SWT iaitu pertama melakukan perintahNYA kedua menjauhi laranganNYA. inilah yang dikatakan dengan ujian di dunia. Godaan-godaan seperti kemewahan hidup dan musuh yang ingin menghancurkan Islam. Di dalam diri kita nafsu dan syaitan tidak akan berhenti untuk menjatuhkan keimanan kita. Berpegang teguhlah kepada al-quran dan as-sunah. Insyaallah , tidak akan sesat. Amin.


Older Post | Newer Post

Hye. Welcome to CINDERELLAH official blog. Follow ya, please be nice. Hee.
Thanks for visiting my blog.



Hotsentap Owner

Kawkaw Baboom




This template was created by FaqihahHusni. Best view in Google Chrome only.