Cinderellah Story's
Slot motivasi diri 1 .♥
Tuesday, January 18, 2011 @ 4:38 AM | 0 Comment [s]

assalammualaikum sayang sayang.

p/s : maaf , ini bukan kaki ayah sayaa oke . pakwe aku lagi lah bukan . main curi curi kat google chrome . hampehh !

yerr . motivasi perlukah ? " tak penting pun . alaa , leceh lah motivasi ni". hamboii , banyak betul cekadakkadak dia . baiklah , tuan empunya blogg yang cantek *harap takda yang muntah dulu .lala* ni nak bekias kias sket dalam karangan bahasa melayu dia kali ni . maaf , jika ada kesulitan berlaku . hehe . oke , sesi aku pulak yang ceramah . ada masalah ? oke , takpa . 5 saat lagi cirit birit. apa yang korang tau ttg motivasi ni . sini nak kasi tau betul betul =.=' bukak telinga para pembaca sekalian . usah tidur di dalam kediaman sayaa , jika tak mau penendang jarak bawah . harap beri kerjasama . lalala


Perkataan MOTIVASI adalah berasal daripada perkataan Bahasa Inggeris - "MOTIVATION". Perkataan asalnya ialah "MOTIVE" yang juga telah dipinjam oleh Bahasa Melayu / Bahasa Malaysia kepada MOTIF, yakni bermaksud TUJUAN. Contoh : Di dalam surat khabar, kerap pemberita menulis ayat "motif pembunuhan". Perkataan motif di sini boleh kita fahami sebagai sebab atau tujuan yang mendorong sesuatu pembunuhan itu dilakukan.


senang cete nilah motivasi :
. Motivasi adalah sesuatu yang menggerak dan mengarahtuju seseorang dalam tindakan-tindakannya sama ada secara negatif atau positif. 
2. Motivasi adalah suatu bentuk dorongan minda dan hati yang menjadi penggerak utama seseorang, sesebuah keluarga atau organisasi untuk mencapai apa juga yang diinginkan.
3. Motivasi adalah darjah atau tahap kesungguhan dan tempoh keterusan seseorang, berusaha untuk mencapai tujuan atau matlamat.
4. Motivasi adalah stimulasi atau semangat akibat rangsangan atau keghairahan terhadap sesuatu yang benar-benar diingini.
5. Motivasi adalah suatu mangkin yang menimbul dan menyeramakkan keinginan, keberanian dan kesungguhan untuk mencapai sesuatu matlamat mencabar yang benar-benar diingini serta diyakini boleh dicapai / perolehi. 

p/s : Ooo pss . karangan yang nak dibuad lain sebenarnya . apa dah jadi ? haha . Oke ni baru mukaddimah ye tuan tuan puan puan . sila ikuti ceramah sayaa ye , di slot motivasi diri 2 . harap maklum .


Older Post | Newer Post

Hye. Welcome to CINDERELLAH official blog. Follow ya, please be nice. Hee.
Thanks for visiting my blog.



Hotsentap Owner

Kawkaw Baboom




This template was created by FaqihahHusni. Best view in Google Chrome only.